
Gdańsk, Terminal kontenerowy Baltic Hub
Największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim
DCT Gdańsk to jedyny głębokowodny terminal kontenerowy na Bałtyku, który może przyjmować największe kontenerowce świata (klasa Triple-E o długości powyżej 400 m). Jest najważniejszym węzłem logistycznym w tej części Europy. Obiekt umożliwia bezpośrednią obsługę największych kontenerowców oceanicznych zawijających z Dalekiego Wschodu, stając się główną bramą morską dla ładunków kierowanych do Polski oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
Terminal dysponuje dwoma operacyjnymi nabrzeżami o łącznej długości ponad 1,3 km oraz głębokości toru wodnego do 17 m. W 2025 roku zakończyła się realizacja trzeciego terminalu – T3, który znacząco zwiększa roczną przepustowość Baltic Hub do blisko 5 mln TEU. Nowy obiekt jest w dużej mierze zautomatyzowany i oparty na rozwiązaniach ograniczających emisję CO₂.
Na terenie terminalu zastosowano systemy odwodnienia przystosowane do pracy w wymagających warunkach portowych, o wysokiej odporności chemicznej i mechanicznej, które umożliwiają skuteczne odprowadzanie wód opadowych:
- z placów manewrowych,
- dróg serwisowych
- stref przeładunkowych
Przy jednoczesnym zabezpieczeniu środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami. Zastosowane elementy obejmują m.in.: kanały odwodnieniowe o klasie obciążenia F900, odporne na ruch ciężkich pojazdów terminalowych, systemy retencji i kontrolowanego odpływu wód, dostosowane do uwarunkowań hydrologicznych obiektu.






Zastosowane produkty
- System ACO Powerslot 20/30 kl. F900 REACH STACKER na dwóch odcinkach o łącznej długości 1300 m (poprzednia nazwa: Betonwerk).
- Studnia betonowa L=1m, klasa F900, rura Ø200 - 55 szt.
- Studnia betonowa L=1m, klasa F900, rura Ø300 - 103 szt.
