Browser not supported

You are using an old browser that we do not support anymore. Please consider using a modern web browser such as Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox for the best website experience.

Mate Rimac | Rimac Automobili & Marko Dabrović | Studio 3LHD
Projekt: Rimac Campus

Nowy, najnowocześniejszy kampus
Innowacyjne pomysły potrzebują inspirujących przestrzeni, aby ożyć.

Urodzony w 1988 roku jako syn chorwackich robotników budowlanych, Mate Rimac zawsze był zafascynowany samochodami i ich technologią. Po wygraniu wielu międzynarodowych konkursów szkolnych i zarejestrowaniu dwóch patentów już w wieku 17 lat, 21-letni Mate Rimac założył swoją firmę Rimac Automobili w 2009 roku, jeszcze na studiach. W ciągu nieco ponad dekady firma Rimac Automobili rozrosła się z jednego człowieka w garażu do ponad 1000-osobowej potęgi technologicznej. Dziś Mate Rimac ma zamiar zbudować najbardziej inspirujący i przemyślany kampus na obrzeżach Zagrzebia/Chorwacji, który ma pomieścić ponad 2500 pracowników.

Na powierzchni 200.000 metrów kwadratowych Chorwaci planują futurystyczny kampus z produkcją, centrum badawczo-rozwojowym i budynkami administracyjnymi. Renomowanichorwaccy architekci z 3LHD dostarczają projekt dla globalnej siedziby Rimac w Kerestinec na obrzeżach Zagrzebia.

Nowy kompleks, z dwoma oddzielnymi budynkami dla Działu Badań i Rozwoju oraz Działu Produkcji, będzie położony w naturalnym środowisku i będzie zawierał wiele innowacyjnych elementów. Należą do nich: produkcja żywności organicznej na miejscu, tor testowy, zakład testowania i produkcji baterii, linia produkcyjna hipersamochodów, centrum dowodzenia, salony wypoczynkowe dla pracowników, a nawet rodzime owce. Powierzchnia zabudowana wynosi 100 000 metrów kwadratowych.

Rimac Campus będzie budowany w dwóch fazach, a kompleks ma być inwestycją o wartości ponad 200 milionów euro. Prace budowlane na nowym terenie rozpoczną się jeszcze w tym roku. Całkowicie neutralny dla klimatu zakład produkcyjny zostanie otwarty w 2023 roku: "Kampus jest naszą trampoliną dla planów wzrostu, które mamy na następną dekadę i dalej. Wzmacnia nas jako niszowego producenta hipersamochodów, jako wiodącego dostawcę Tier 1 technologii napędu elektrycznego dla największych światowych producentów samochodów oraz jako pioniera w dziedzinie autonomii i autonomicznej mobilności", wyjaśnia Mate Rimac. Pomocna ma być również współpraca z producentami samochodów Porsche i Hyundai. Na terenie kampusu znajdą się również biura i pomieszczenia firmy Greyp - producenta rowerów elektrycznych założonego również przez Mate Rimaca.

Jeszcze przed końcem tego roku ma powstać spółka joint venture o nazwie Bugatti-Rimac. Grupa Rimac obejmie większościowy pakiet 55% udziałów w szlachetnej marce Bugatti należącej do VW, podczas gdy Grupa VW będzie posiadać pozostałe 45% udziałów w nowej spółce poprzez Porsche. Według Porsche, głównym celem jest połączenie doświadczenia Bugatti w branży hipersamochodów i innowacyjnej siły Rimac w e-mobilności. Mate Rimac postrzega ogłoszone przejęcie jako "naprawdę ekscytujący moment". "Razem łączymy naszą wiedzę, technologie i wartości z myślą o stworzeniu w przyszłości bardzo wyjątkowych projektów" - mówi Chorwat, który będzie również szefem nowej spółki joint venture. Utworzenie nowej firmy jest jeszcze uzależnione od zgód regulacyjnych.

Nasi prelegenci

Mate Rimac

Rimac Automobili
Rimac Campus

Marko Dabrović

Studio 3LHD
www.3lhd.com


Zarejestruj się

Projekty